Search

PITJE VODE PRIPOMORE K HIDRACIJI SUHE KOŽE?

Za pitje vode obstaja veliko dobrih razlogov. Je osvežujoča, pomaga do boljšega delovanja možganov, ohranja višjo raven energije, uravnava telesno temperaturo, pomaga pri prebavi in celotno telo ohranja zdravo (saj le-to brez požirka ne more preživeti več kot le nekaj dni).



Kljub temu pa Katie Rodan, dermatologinja iz San Francisca in soavtorica dela Write Your Skin a Prescription for Change poudarja, da ťljudje nismo več rastline in se naša koža ne ťprebudiŤ, ko konzumiramo vodo.

Dejstvo je, da ob zaužitju voda ne gre naravnost v kožo, dodaja še, da gre skozi črevesje, se absorbira v krvni obtok in jo filtrirajo tudi ledvice. Šele nato voda hidrira celice. Ko gre za vlaženje kože, voda, ki jo popijemo, ne dosega kože.


Kako?


Tip naše kože je v veliki meri definiran z geni, ne glede na to, ali je koža mastna, suha ali pa prava mešanica različnih tipov. Imamo torej naravno raven vlage, ki pa niha sorazmerno z zaščitnimi lipidni barierami, ki jim je koža izpostavljena. Lipidna plast pomaga ohranjati vlado v koži ter skrbi, da mikrobi ter dražila zunaj (zato je koža včasih lahko rdeča in srbeča).


Za lepši videz kože moramo le-to čim manj izpostavljati nizki vlažnosti, ostrim vetrovom, suhi vročini, visoki nadmorski višini, ne

smemo uživati prevelikih količin alkohola, izogibati pa se je treba tudi dolgim kopelim in agresivnim milom, ki lahko pripomorejo k

izgubi naravnih olj. Prehrana kljub genom lahko igra veliko vlogo pri krepitvi sposobnosti kože, da ohranjajo vlago, pravi Leslie Baumann, profesorica dermatologije na Univerzi v Miamiju, na Floridi. Živila, bogata z bistvenimi maščobnimi kislinami najdemo v orehih, lanenih semenih, lososu in olivnem olju, z njimi pa kožne celice v veliki meri ostajajo hidrirane.

Raziskava Inštituta za eksperimentalno dermatologijo v Nemčiji je pokazala še, da so ženske, ki zaužijo 2,2 grama katerega izmed naštetih živil dnevno, v obdobju 12 tednov izkusile znatno povečanje vlažnosti kože in manjšo hrapavost.


Zdrava prehrana s 3-5 obroki dnevno in dovolj maščobnimi kislinami za povprečno osebo, po besedah Baumannove, povsem zadoščajo. Če pa je naša koža res izredno suha ali polna ekcemov, je prehrani dobro dodati še vire alfa in gama linolenskih maščobnihj kislin.


Voda pa je pri tem le v pomoč, ni pa glavni pomočnik pri hidraciji kože.


Se strinjate?

6 views0 comments